MinByAalborg.dk

IPhone eller sofa – forskellen på mænd og kvinder på DBA

8 januar, 2023 | 08:00
- Af Redaktion
Kvinder går på DBA for at indrette hjemmet, mens mændene haster til genbrugsmarkedet for at købe Rolex, elcykler, Lego og tech. Det kan man meget karikeret sammenfatte, når man tager et kig ned over søgeordene anvendt på DBA i hele 2022 blandt henholdsvis mænd og kvinder. Aldrig før har DBA opgjort forskellene i "kønssøgningerne".
MinByFoto.dk
Info:
MinByFoto.dk
Dette billede er ikke relateret til indholdet i denne artikel, men er i stedet en midlertidig løsning på en teknisk fejl. Vi beklager ulejligheden og arbejder på at rette problemet.

Hvis du har sat en gammel, nostalgisk Game Boy til salg, er det med al sandsynlighed en mandlig, potentiel køber, der tager kontakt til dig. Det viser nye data fra DBA, der afslører forskellene på kvinder og mænds søgemønstre på DBA i hele 2022.

‘Game Boy’ er det søgeord, der deler vandene hos mænd og kvinders mest. Mænd er nemlig meget tilbøjelige til at søge efter det sjove “bib bib”-eletronik, mens kvinder langt fra har samme interesse. Sådan endte ‘Game Boy’ med at være det 128. mest populære søgeord blandt mænd på DBA, mens ‘Game Boy’ er endt som det 15.059. mest anvendte søgeord hos hunkønnet. En forskel på 14.931, når man kigger på DBAs liste over mest populære søgninger, og således løber det nostalgiske apparat med prisen for at dele vandene mest blandt kønnene.
Det skriver DBA Guide.

I hælene på Game Boy følger ‘Roccamore’, der med omvendt fortegn er flittigt indtastet i DBAs søgefelt – altså blandt genbrugsportalens kvindelige brugere. Hankønnet er knapt så begejstret for det populære skomærke. Blandt mændene var ‘Roccamore’ den 6.880. mest populære søgning, mens kvinderne var så ivrige på tasterne, at brandet blev det 133. mest anvendte blandt dem.

– Generelt ser vi, at der er stor forskel på, hvad mænd og kvinder interesserer sig for på DBA. Kvinderne er mest ivrige for at finde en brugt sofa, mens mænd søger mest på ‘iPhone’ hos os. Da ‘brænde’-tendensen var på sit højeste, gjaldt det også mest hos mændene, fortæller Julie Schoen, DBAs talsperson til DBA Guide.

De mest populære søgeord blandt kvinder versus mænd

Det mest populære søgeord på DBA er hvert år ‘sofa’. Hvis man vel og mærke lægger mænd og kvinders præferencer sammen.

Men deler man søgningerne op i køn, er det Iphone, Lego og brænde, de danske mænd i 2022 primært satte sig til tasterne efter at få fingrene i på DBA. En sofa kunne i 2022 kun snige sig op til at være det 5. mest anvendte søgeord hos de mandlige brugere.

Vil du derimod fange kvindernes opmærksomhed på brugtmarkedet med dine ting til salg, skal du sætte en sofa, et spisebord og et sofabord på den blå portal. Det er nemlig top tre, i nævnte rækkefølge, hos kvinderne. Iphone svinger sig kun op som det 18. mest anvendte søgeord blandt hunkønnet.

– Generelt viser kønsforskellene på søgningerne, at mænd interesser sig mere end kvinder for elektronik, eftersom vi ser, at søgeord som ‘Playstation 5’, ‘Subwoofer’, ‘Nintendo Switch’ og ‘iPhone’ flittigt bruges blandt mænd. Kvinder kigger derimod mere efter brugte møbler på vores portal, fortæller Julie Schoen til DBA Guide.

DEKLARATION
Klik her for at se hele deklarationen.
Relaterede nyheder
Kontakt info
Pressenævnet
Tilmeldt pressenævnet siden 25. maj 2011
Tip os
Annoncer
CVR
43545841 - MinByDanmark ApS
Licens
Kontakt