Lidl køber kunderne med kolde kontanter

13 august, 2014 | 17:05

Skærmbillede 2014-08-23 kl. 19.08.57
Dagligvarekæden Lidl uddeler rede penge for at få flere til at handle i kædens 93 butikker. Det sker onsdag den 13. august i hele landet. Selv Lidl’s administrerende direktør går på gaden og uddeler kontanter til nogle af de danskere, der endnu ikke kender kædens butikker. Missionen er simpel: Lidl vil gerne have flere nye kunder.
Bevæbnet med klingende mønt og et glimt i øjet, har den europæiske dagligvarevirksomhed sat sig for at kapre nye kunder på det danske marked. Fordommene er mange, når man som udenlandsk dagligvarekæde forsøger at vinde markedsandele i Danmark. Lidl bliver af mange stadig betragtet som ”den nye dreng i klassen” og man oplever ofte at indgroede og gamle indkøbsvaner står i vejen for et besøg i Lidl’s butikker.
”Siden vi kom til Danmark i 2005, har vi fået en stor gruppe af trofaste kunder, men der er stadig rigtig mange danskere, der endnu ikke har besøgt vores butikker. Vores erfaring er heldigvis, at når kunderne først har handlet én gang i Lidl, så bliver de positivt overraskede og kommer igen. De finder ud af, at vi også har økologiske produkter og danske varer til rigtig gode priser. Som en af Europas største dagligvarekæder tilbyder vi, udover de danske varer, et varesortiment fra hele verden, og vi har mange produkter, som ikke fås i andre butikker. Så vi håber, at vores lille happening, hvor vi vil betale danskerne for at handle hos os, vil få flere til at kigge forbi og prøve en Lidl,” siger administrerende direktør for Lidl Danmark Finn Tang.
Lidl er på gaden og uddeler penge onsdag den 13. august i en række større danske byer: København, Næstved, Aalborg, Aarhus, Odense, Kolding og Holstebro. Administrerende direktør Finn Tang vil uddele kontanter i København ved Hovedbanegården. Lokkemaden er ikke bare penge til at handle for, man kan også vinde større præmier. I alt er der tale om kontanter og præmier til en værdi af mere end 350.000 kr. Lidl’s initiativ er en del af en ny strategi på det danske marked. Med slogan’et ”Prøv noget nyt – Det betaler sig” ønsker Lidl at få danskerne til at tænke i nye baner, når det gælder indkøb af dagligvarer.
”Med mere end 10.000 butikker i hele Europa, ved vi, at vi både kan konkurrere på kvalitet og pris. Vi håber, at vi med et nyt reklameunivers og en masse spændende aktiviteter og tilbud kan tiltrække endnu flere danskere, og vi glæder os til at byde dem velkommen i vores butikker, så de selv kan opleve, hvad de kan få for de penge, vi uddeler rundt om i Danmark. Og skulle man mod forventning ikke være tilfreds med en vare, som er købt hos os, så kan man benytte vores tilfredshedsgaranti og få sine penge retur,” slutter Finn Tang.
Lidl’s kampagne løber fra den 13.- 31. august 2014.
Info om Lidl

  • ”Prøv noget nyt – Det betaler sig” er Lidl’s nye reklameunivers, som lanceres i august 2014. Med kampagnen vil Lidl gerne åbne danskernes øjne for Lidl’s gode priser og store udvalg af kød, frugt, grøntsager, bake-off samt økologiske og danske varer.
  • I forbindelse med ”Prøv noget nyt” kampagnen sætter Lidl samtidig fokus på deres tilfredsgaranti, der giver pengene retur, hvis kunden mod forventning ikke er tilfreds med en vare.
  • Lidl introducerede i marts 2013 en sundere kasselinje i alle deres butikker og var dermed den første discountkæde, der helt fjernede slik og andre søde sager fra en kasselinje. I dag har Lidl to kasselinjer under navnet ”Det gode valg” i hver af landets 93 butikker.
  • Lidl var også den første discountkæde i Danmark til at introducere konceptet ”bake-off” med nybagt brød i deres butikker.
  • Lidl har mere end 132.000 facebookvenner. Til sammenligning har Netto 105.000, der synes godt om deres side, mens Rema 1000 har omkring 85.000.
  • Ifølge Detailkædernes kundetilfredshedsindeks 2013 indtager Lidl en 3. plads, når det gælder flest glade kunder. Irma ligger nummer 1 og Rema 1000 ligger nr. 2.
  • Lidl’s målsætning er at tilbyde kunderne kvalitetsvarer til lave priser.
  • Med over 10.000 butikker i 26 europæiske lande er Lidl en af Europas førende
  • dagligvarekæder.
  • Lidl åbnede de første butikker i Danmark i 2005 og har i dag 93 butikker i Danmark.

Del |

Mest læste nyheder

Seneste nyheder