Levevis Golfens Dag sikrede 2000 nye medlemmer

9 maj, 2012 | 06:15

Søndag d. 15. april stod i golfens tegn, da 147 danske golfklubber inviterede inden for til Golfens Dag 2012. Det var sjette år i træk, at Dansk Golf Union i samarbejde med de danske golfklubber åbnede dørene op til en verden af birdies, greens og bunkers. På trods af vejrmæssige udfordringer blev dagen en succes for de danske klubber, som melder om over 7000 gæster og flere end 2000 nye medlemmer.
 
– Endnu engang er det dejligt at se, at Golfens Dag kan trække nye ansigter til de danske golfklubber. Selvom der ikke var så mange på besøg som sidste år, så har vi formået at lande på samme antal indmeldte. Det er mit indtryk, at de danske klubber bliver bedre til at tage imod nye golfspillere og få dem til at føle sig velkommen. Nye golfspillere skal tages godt imod. De skal have en god introduktion til golfen, som ikke skal være en lang række restriktioner, handle om komplicerede regler, eller om hvor svært det er at komme i gang. Det er klubberne blevet bedre til, fortæller Jonas Meyer, udviklingschef i Dansk Golf Union.
 
Golfens Dag havde i år udviklet sig til et samarbejde mellem Dansk Golf Union og Dansk Supermarkeds klub levevis. Formålet med samarbejdet var at øge fokus på folkesundheden, samt at illustrere, at golf som motionsform er et godt valg, hvis man vil have en sund livsstil. Endvidere har man i de danske Bilkaforretninger kunnet stifte bekendskab med en golfsimulator, hvor man, som optakt til Golfens Dag, har kunnet prøve, hvordan det er at ramme den hvide bold.
 
– Det har været spændende at samarbejde med et så stort foretagende som Dansk Supermarked og deres klub levevis. Vi har igennem dette samarbejde haft mulighed for at eksponere Golfens Dag ad nye og spændende kommunikationsveje, fortæller Morten Backhausen, direktør i Dansk Golf Union.
 
Når Dansk Golf Union i november afholder den årlige udviklingskonference bliver det også med fokus på Golfens Dag. Her vil det komme til at handle om, hvordan klubberne kan dele deres erfaringer med hinanden, og på den måde blive bedre til at tiltrække nye medlemmer.
 
– Klubberne skal lære af hinanden. Nogle klubber er dygtige til at markedsføre sig og andre er dygtige til at afvikle arrangementer. Det er sammenspillet mellem disse to discipliner, vi skal have fokus på. Derfor glæder vi os også til, at vi i november kan invitere de danske klubber til at deltage i vores udviklingskonference, hvor et af emnerne er succesklubbernes hemmeligheder.
 
 

Del |

Mest læste nyheder

Seneste nyheder