Arkiv

Siden 1957 er alle danskeres biografture startet med hornmusik – nærmere bestemt den klassiske trompetfanfare fra Dansk Reklame Film, der indikerer, at nu starter biografoplevelsen. Sådan bliver det også i fremtiden, men fra torsdag den 29. marts får danskerne tre helt nye og ”levende” trompetpiger at dele oplevelsen med.
Mere end 13 millioner gange årligt sætter danskerne sig til rette i mørket for at opleve film på det store lærred. Fra på torsdag skal de mange millioner mennesker vende sig til nyt selskab i biografsalen. Nu sættes der nemlig helt nye ansigter på de klassiske trompetpiger. Det sker, når Dansk Reklame Film lancerer et animeret trompetpige-univers udført af folkene bag succesfilmen Ronal Barbaren:
”Vi ved godt, at vi her er inde at røre ved noget, der af mange nærmest opfattes som et stykke dansk kulturarv. Derfor har vi også tænkt os vældig godt om, før vi nu introducerer danskerne for et helt nyt trompet-univers,” siger Lisbeth Sahl fra Dansk Reklame Film om de tre nye animerede trompetister. Og det kan godt røbes, at den ene er en ukuelig lille dame, der skal gå grueligt meget igennem, før fanfaren sidder lige i skabet.
Danskerne elsker biografreklamer
Når de nye trompetpiger ser dagens lys for første gang på torsdag, er det samtidig fortællingen om et unikt samspil mellem reklamer og oplevelser. For danskerne er ganske enkelt vilde med biografreklamer:
”Intet sted i verden er reklame og biografoplevelse så tæt forbundet som i Danmark. I Danmark kommer 90-95 procent af alle biografgæsterne før reklamerne starter – det sker ingen andre steder i verden. Det kan hænge sammen med, at reklamer i Danmark historisk set kom i biografen mange år før, de kom på tv, og danskerne har derfor, modsat andre lande, forbundet biografreklamer med noget specielt, fordi en tur i biografen er noget særligt. Med de nye trompetpiger forsøger vi at gøre dette samspil endnu mere levende for biografgæsterne,” siger Lisbeth Sahl.
Biografuniversets svar på Irma-pigen
Ideen og skabelsen af det nye trompetpige-univers er udviklet af reklamebureauet We Love People i samarbejde med folkene bag den meget roste animationsfilm Ronal Barbaren:
“At arbejde med et så klassisk univers i lyd og billede, som trompetpigerne er, kan sammenlignes med at arbejde med et logo som Irma-pigen. Det betyder, man skal gå til opgaven med stor respekt og finde den rigtige balance mellem tradition og fornyelse. Vi håber, danskerne vil tage godt imod de nye trompetpiger, som de næste mange år bliver det første, vi ser, når der skal grines, grædes, gyses eller kysses på bageste række i biografen,” siger Pernille Simmelkiær fra We Love People.
 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan også være interesseret i

Guide til kælkebakker i Aalborg: De syv bedste og mest interessante

Tema: Nordjylland dækket i sne I disse dage er Nordjylland dækket i…

Voldsomt snevejr i Nordjylland – fortæl os om din oplevelse med snestormen

Snestorm i Nordjylland – hele regionen er hårdt ramt Det er nok…

Mette Bugge: “Vi har opbakning fra myndigheder, kommunen og alle andre til, at der igen bliver karneval, så det kan jeg fuldt og fast love, der gør”

Karneval i Aalborg fylder rundt Til sommer vil Aalborg Karneval løbe af…

Har du undret dig over hvorfor du ikke må bruge de nedgravede containere i Fyensgade? Læs om hvorfor her

Rundt omkring i Aalborg er det ikke er særsyn efterhånden, at se…

Er du glad for en hotdog? Her kan du få den længste af slagsen

Hvis du er som de fleste Nordjyder, så elsker du sikkert en…

Nordjylland er dækket i sne – aktiviteter for hele familien

Weekend = afslapning for hele familien Nu hvor Nordjylland er dækket i…

Jacob Risgaards investeringer bærer frugt: Sådan vil han investere pengene

Risgaards holding  selskab viser største overskud nogensinde. Efter skat er trukket fra har han tjent 122…

Oversigt over smitten i Aalborg: Sådan går det

I modsætning til smitten på landsplan, så har de daglige smittetal for…

Dyre kvadratmeterpriser: Nørresundby er blevet populært

Flere og flere boligsøgende er begyndt at få øjnene op for hvilke…