Hjemmeplejens ansigt

5 marts, 2012 | 13:44


”Sig hej til Dorte”. Det er opfordringen til de mange tusinde ældre borgere i Aalborg Kommune, der hver dag får personlig og praktisk hjælp til at klare hverdagen derhjemme.
 
Dorte er nemlig hovedperson i Ældreafdelingens nye markedsføringskampagne, der er søsat for at tilbageerobre nogle af de markedsandele, der er gået over til private leverandører.
 
Aalborg Kommune er langt den største aktør inden for hjemmepleje og rengøring, men har ikke den store tradition for at markedsføre sine ydelser. I takt med at de private leverandører bliver flere, er markedsføringen af hjemmeplejen også taget til – både i bybilledet og i diverse medier. Som den største leverandør på markedet vil Aalborg Kommune nu også være med.
 
”Jeg synes, det er vigtigt, at vi i den kommunale hjemmepleje også får mulighed for at fortælle om vores styrker. Som kommunal leverandør af pleje og rengøring kan vi noget særligt. Vi synes faktisk, at vi er de bedste til pleje og rengøring – det vil vi gerne fortælle vores borgere”, siger ældrechef Kristian Cronwald.
Rigtige mennesker
 
Det har været vigtigt for kampagnen, at den skal være ægte. Det er rigtige mennesker det drejer sig om – derfor er der også rigtige mennesker, der deltager i kampagnen. Og Dorte er meget virkelig. Hun hedder Dorte K. Noisen og er ansat i Hjemmeplejegruppe Lindholm/Midtby i Nørresundby, hvor hun er social- og sundhedshjælper.
 
“Da jeg blev spurgt om jeg ikke havde lyst til at blive en del af kampagnen, var jeg ikke i tvivl. Selvfølgelig havde jeg det. Jeg er stolt over at være med til at fortælle borgerne i Aalborg Kommune om hjemmeplejen. Vi leverer fantastiske ydelser, så hvorfor tie stille om det”, siger Dorte K. Noisen.
 
Hold øjne og ører åbne og sig hej til Dorte. Det er der tusinder andre, der gør.
Du kan også følge med på www.aalborgkommune.dk/dorte.

Del |

Mest læste nyheder

Seneste nyheder