Næsten hver anden nordjyde har besøgt Musikkens Hus

En ny undersøgelse fra Jysk Analyse viser, at nordjyderne har været flittige til at besøge Musikkens Hus, og at hele 95 procent af gæsterne er tilfredse eller meget tilfredse med deres besøg sidste år. Det er en fremgang på tre procent.

 

Musikkens Hus har et godt tag i nordjyderne, og koncertstedet er blevet et helt naturligt valg, når der skal en god oplevelse i kalenderen.

 

I en ny undersøgelse fra Jysk Analyse svarer 23% procent af nordjyderne, at de det seneste år har besøgt Musikkens Hus i forbindelse med en koncert. Dette er en stigning på 35% i forhold til året før. Samlet set har mere end 44% af nordjyderne besøgt Musikkens Hus i en eller anden anledning siden åbningen. Blandt de 92% af nordjyderne, der kender Musikkens Hus, er knap 98% positive eller neutrale over for koncerthuset. Det er en fremgang på tre procent i forhold til 2015.

 

Resultaterne er fremkommet efter telefoninterviews med et repræsentativt udsnit af nordjyder over 15 år.

 

Det største kendskab er naturligt nok hos aalborgenserne, mens borgere fra Thy og Morsø har det mindste kendskab.

 

– Vi er utrolig taknemmelige for den opbakning, Musikkens Hus oplever i Nordjylland. Vi er meget stolte, men vi hviler bestemt ikke på laurbærrene, for vi har meget at leve op til, siger Lasse Rich Henningsen, adm. direktør i Musikkens Hus.

 

Sund økonomi

Musikkens Hus havde omkring 337.000 gæster indenfor i løbet af 2016. En ikke uvæsentlig del af dem kom fra andre regioner.

 

  • Jysk Analyse vurderer Musikkens Hus til at have et image, som ligger på højde med selv de mest populære, internationale brands, og vi glæder os hver dag over, at vi har fat i så bred en andel af nordjyderne. Vi vil være et hus for alle, siger Lasse Rich Henningsen.

 

Musikkens Hus har ligeledes formuleret seks parametre, der blev spurgt udtømmende ind til i undersøgelsen: Spændende udbud af koncerter, noget for mig, fysiske rammer giver en positiv ekstra oplevelse, højt serviceniveau, nemt at bestille og nemt at finde ud af koncertprogram.

 

Der blev scoret højt på alle seks parametre. Samtidig med den høje tilfredshed har Musikkens Hus en sund økonomi. Huset kom ud af 2016 med et overskud på 0,6 millioner kroner samtidig med, der blev investeret 5,2 millioner kroner ekstra på musikkulturelle aktiviteter til glæde for Musikkens Hus gæster i løbet af året.

 

  • Det er med et stort smil på læben, at vi gennem den høje tilfredshed og kendskabsgrad kan se, vi lykkedes med at fremme den musikkulturelle aktivitet i Nordjylland, i særdeleshed i forhold til symfonisk musik. Musikkens Hus skal med udgangspunkt i høj kvalitet tilbyde mange og varierede musikalske oplevelser som et sammenhængende tilbud til mange forskellige mennesker. Samtidig har vi naturligvis stor respekt for den bagvedliggende økonomi – ikke mindst fordi, det er økonomien, som gør det hele muligt i den sidste ende, siger Lasse Rich Henningsen.

Kommentarer

kommentarer

Be the first to comment on "Næsten hver anden nordjyde har besøgt Musikkens Hus"

Efterlad en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort.


*