Dansk aktivitetsarmbånd udfordrer internationale giganter

e6fa06_IDOMOVE_aktivitetsarmb_nd

Salget og interessen for aktivitetsarmbånd er i voldsom vækst. I USA forventer man, at markedet vokser med mere end 300 procent de næste tre år. Markedet har indtil nu været domineret af de store internationale brands, men nu udfordrer den danske iværksætter-virksomhed IDOMOVE markedet. IDOMOVE lancerer 4. december et nyt armbånd med en tilhørende app og forventer at sælge mere end 100.000 armbånd i 2015.

Er du Zombie eller Superhelt? Det spørgsmål giver et nyudviklet dansk aktivitetsarmbånd og tilhørende app svaret på. Og dermed tager virksomheden bag – IDOMOVE – samtidig også kampen op mod de internationale kæmpebrands, der allerede er på markedet for aktivitetsarmbånd. I Danmark er interessen for aktivitetsarmbånd støt stigende, og tal fra USA viser, at markedet fortsat vokser.

”Markedet for aktivitetsarmbånd er i rivende vækst – både i Danmark og internationalt. Men mange af produkterne er enten skabt til meget aktive motionister, for dyre eller for simple. Med IDOMOVE kombinerer vi funktionalitet fra armbåndet med en app, der både måler og motiverer til at bevæge sig yderligere. Og vi er overbeviste om, at vi har skabt en løsning, der henvender sig til de mange brugere, der ikke har planer om at gennemføre et maraton, men egentlig bare gerne vil have hjælp og motiveres til at bevæge sig lidt mere,” fortæller administrerende direktør for IDOMOVE, Mads Eriksen.

Det er især IDOMOVEs App, som gør oplevelsen væsentlig anderledes end konkurrerende produkter. Via app’en kan man sætte sine egne mål eller få hjælp til at lægge et personligt tilpasset træningsprogram. Med app’en har man også mulighed for at følge de daglige aktiviteter og få et overblik over distance, tid og antal kalorier, man har forbrændt i løbet af dagen. Og i modsætning til mange af de eksisterende armbånd på markedet kan man med IDOMOVE’s app både registrere gang, løb og cykling.

Brugerne
Brugerne af aktivitetsarmbåndene (eller wearables, som amerikanerne kalder det) er typisk mellem 30-70 år. Det er både kvinder og mænd, og det, de især søger, er en ekstra hjælp til at fastholde motivationen og få rørt sig. Og der er flere kvinder end mænd. Mange af markedets eksisterende aktivitetsarmbånd henvender sig til performance-segmentet, altså brugere i aldersgruppen 20-35, der allerede er fysisk aktive.

Om IDOMOVE
IDOMOVE har eksisteret siden 2011, hvor virksomheden lancerede en skridttæller og en app, som primært var rettet mod virksomheder, som ville motivere deres medarbejdere til at være mere aktive. Men det sidste år har IDOMOVE redefineret både produkt og målgrupper, og er nu klar til at relancere armbåndet og præsentere den nye app. Netop kombinationen af et fysisk produkt og en app, der både kan måle og motivere brugerne, er helt unik.
IDOMOVE er ikke målrettet løbere eller mere ”erfarne” motionister men snarere personer, der har brug for lidt ekstra motivation, når de skal ud at gå en tur, vælge trappen frem for elevatoren, gåturen frem for cykelen osv.. IDOMOVE bliver solgt via hjemmesiden idomove.com.

Be the first to comment on "Dansk aktivitetsarmbånd udfordrer internationale giganter"

Efterlad en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort.


*